Jak při plánování další cesty využít Instagram (5 tipů)
Instagram zná každý. Dají se na něm skvěle sdílet fotografie o tom, že vám na kelímku ve Starbucks zase špatně napsali jméno, stejně jako video, které vám budou ostatní závidět, protože si to na něm svištíte po lanovém skluzu v džungli někde v Kostarice, anebo můžete dát světu vědět, co jste zažili během západu slunce na pláži v JAR.
Co už ale možná nevíte – že vám Instagram může pomoct také naplánovat vaše další cestování. V tom případě čtěte dál:
1. Starý dobrý hashtag
Určitě nesmíme zapomenout na starého známého – na hashtag. Pomocí hashtagů se dají označovat různá témata, města, země a další super místa. Řekněme, že byste se chtěli podívat třeba do Asie. Ještě ale váháte, do které země vlastně jet. Vyhledáte si tedy #Asia a jak si tak projíždíte příspěvky jeden po druhém, narazíte na fotku opiček koupajících se v termálních pramenech… „Tam chci!“ řeknete si. Trochu víc to tedy prozkoumáte, třeba pomocí geotagů (o nich bude řeč dále), a zjistíte, že tahle opice se jmenuje makak japonský a dá se na ni narazit, chvilka překvapení… no jasně – v Japonsku. A máte další vodítko pro hashtagy #Japan #Tokyo #thingstodoinjapan atd.
2. Vyfoceno zde
Instagram používá tzv. geotagy, jež uživateli umožňují označit místo, kde fotku pořídil – a právě tam se můžete inspirovat! Řekněme, že někdo zveřejní svou super fotku, jak stojí u zdi celé pomalované graffiti, a jako lokalitu uvede „Wynwood Wall“. Když na označení kliknete, zjistíte, že tohle místo se nachází v Miami na Floridě. A už si můžete začít psát seznam, co všechno stojí v Miami za vidění, a než se nadějete, máte v ruce přibližný itinerář a na něm plno věcí, které vás zajímají.
3. Cestovatelé, bloggeři, místní obyvatelé
Na Instagramu se to různými cestovateli a bloggery píšícími o cestování jen hemží. Zkuste zadat hashtag #travel nebo #travelblogger a najdete doslova miliony uživatelských účtů. Bez přehánění. Další výbornou vlastností Instagramu je, že vám vždy ukáže devět nejoblíbenějších příspěvků daného dne. Když je rozkliknete a trochu pročtete, možná objevíte novou destinaci, či dokonce nového bloggera, kterého odteď můžete sledovat nebo se jím nechat inspirovat. Další logickou volbou jsou místní obyvatelé – i ty můžete vyhledávat pomocí geotagů, biografických informací z účtů nebo prostě tím, že budete vynalézaví a zkusíte i jiné tagy (např. #home).
4. Turistická infocentra
Turistická informační centra jsou pro turismus mnoha zemí klíčová, takže spoustu jich najdete také na Instagramu – města i země mají své vlastní účty (jako @visitchina nebo @sydney), zaměřené na tipy a rady, jaké zajímavosti v dané oblasti navštívit, kde se dá dobře najíst, přespat, co nového můžete kde objevit.
5. Rozšiřujte svou sociální síť!
A určitě bychom neměli zapomínat, k čemu jsou sociální média především – k vytváření sociálních kontaktů! Když narazíte na zajímavé místo, napište do komentářů, ptejte se, pokuste se získat nějaké tipy. Pokud daného uživatele neznáte, ale máte odvahu, pošlete mu soukromou zprávu a požádejte ho o další podrobnosti – třeba ho svými otázkami inspirujete k napsání nového příspěvku na blog a podobně. A co nejvíc využívejte svou vlastní síť. Neváhejte zveřejnit obrázek vysněné destinace nebo místa, kam se plánujete podívat, a požádejte o nějaké tipy – nikdy nevíte, od koho získáte užitečné rady nebo kdo vás seznámí s někým místním a díky komu zažijete při svém pobytu v daném místě něco jedinečného a autentického.
Šťastné (Insta)cestování!